فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با اشاره به افزایش بار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا گفت: در دو هفته اخیر نمودار تعداد مراجعان، افراد بستری و مرگ و میرها در حال تغییر است.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی در جلسه تکریم مدیران پرستاری واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برنامه‌ریزی منسجم‌تر و کسب مهارت بیشتر برای مقابله با موج احتمالی دوم کرونا را از سوی کادر پرستاری دانشگاه مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اقدامات موثر کادر پرستاری دانشگاه توضیح داد: پرستاران در بحران کرونا خوش درخشیدند و برترین کارنامه حرفه‌ای سال‌های اخیر را به نمایش گذاشتند.

او گفت: امروز فعالیت بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها با روزهای آغازین اپیدمی کرونا تغییر کرده و بیمارستان‌ها علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی، میزبان بیماران غیرکرونایی هم هستند. بنابراین بیمارستان ها در بخش‌های مختلف باید طبق الگویی متفاوت‌تر از گذشته فعالیت کنند.

زالی در ادامه صحبتش بازنگری برنامه‌های کادر پرستاری بیمارستان‌ها را خواستار شد و توضیحاتی درباره تامین زیرساخت‌های اجرایی قانون بهره‌وری، کاهش ساعت کاری، ارتقاء استخدامی و تعرفه گذاری خدمات پرستاری ارائه داد. وی همچنین از تلاش‌های دانشگاه برای دریافت مطالبات پرستاری به عنوان وظیفه صنفی حاکمیتی خبر داد و تاکید کرد: لازم است بسته‌های تشویقی، مالی و استخدامی گروه‌های پرستاری با ضمانت اجرایی بررسی و ارائه شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه شغل و حرفه پرستاری از گذشته‌های دور با نظم و انتظام ویژه‌ای عجین شده؛ تعامل و همگرایی بیشتر مدیران پرستاری بیمارستان‌ها را با پرسنل خواستار شد.

کد خبر 523879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha